.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه حمل و نقل ریلی ایران و قزاقستان

 شمال نیوز: با توجه به آماده بودن بستر حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا میان کشور ایران و قزاقستان ،هیئتی متشکل از مسئولین عالی رتبه راه آهن قزاقستان ونمایندگان شرکت های بزرگ حمل و نقل ریلی این کشور از راه آهن شمال بازدید کردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال مهندس خدایار طالبی معاونت بهره برداری و ناگان راه آهن شمال که در این بازدید هیئت قزاقستانی را همراهی میکرد در این باره گفت: با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی در تجارت داخلي و خارجي كشور، حمل و نقل ریلی هنوز جايگاه مطلوب خود را در كشور در مقايسه با ساير كشورهاي پیشرو دنيا در این صنعت نيافته است و همچنان نیاز به بهبود و ارتقاي جايگاه اين مدل حمل و نقل در تجارت داخلی وخارجي كشور وجود دارد.

طالبی ادامه داد: اگر چه اهميت حمل و نقل ریلي نشات گرفته از نياز به حمل كالاهاي گوناگون در نقاط مختلف است اما در حقیقت امروزه امنیت و ایمنی این نوع حمل و نقل و در کنار آن،كاهش هر چه بيشتر در هزينهها باعث افزایش قابلیت اطمینان حمل و نقل ریلی در جهان شده است.
وی افزود: ایران ازجمله کشورهایی است که به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره مند بوده و با گسترش شبکه حمل و نقل ریلی و ارتباط مطمئن و کارآمد میتواند از این مزایا در راستای افزایش درآمدهای ارزی و ارتقای موقعیت استراتژیک خود در منطقه به نحو مطلوب استفاده کند.
طالبی در ادامه از بازدید یک هیئت قزاقستانی از راه آهن شمال خبر داد و افزود: این هیئت که متشکل از مسئولین عالی رتبه راه آهن قزاقستان بود، به منظور شناسایی ظرفیت های حمل و ترانزیت بار و رفع موانع موجود درگسترش مبادلات تجاری بین کشورهای ایران و قزاقستان از راه آهن شمال بازدید کرد تا با شناسایی مشکلات موجود در این زمینه و برنامه ریزی دو کشور برای رفع موانع و مشکلات در آینده ای نزدیک شاهد افزایش حمل و ترانزیت کالا از کشور قزاقستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.184 seconds.